Η προσβασιμότητα στον Παγκόσμιο Ιστό συνίσταται στη μέριμνα ώστε άνθρωποι με όσο το δυνατόν πιο διαφορετικές ικανότητες να μπορούν να έχουν εξίσου εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες και λειτουργίες στο Διαδίκτυο.

Ως φορέας αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής μεριμνά για την ισότιμη πρόσβαση στην πληροφόρηση όλων των χρηστών, με ή χωρίς αναπηρίες, ανεξάρτητα από τη συσκευή ή το λογισμικό που χρησιμοποιούν και το περιβάλλον στο οποίο εργάζονται, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες, τις υπηρεσίες και τα εργαλεία που παρέχονται.

Το 1ο Γυμνάσιο Κομοτηνής οφείλει να καταστήσει τους ιστότοπούς του προσβάσιμους και εργαζόμαστε ενεργά για τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη για όλους, μέσω της αύξησης της προσβασιμότητας και της χρηστικότητας. Υποχρέωση μας είναι η φροντίδα ώστε να τηρούμε τα ισχύοντα πρότυπα για τα προϊόντα και το περιεχόμενό μας, συμπεριλαμβανομένων όσων απαριθμούνται στην  οδηγία για την προσβασιμότητα των ιστότοπων (Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ), η οποία τέθηκε σε ισχύ στα τέλη Δεκεμβρίου 2016.

Η οδηγία απαιτεί από τους οργανισμούς του δημόσιου τομέα να εφαρμόζουν το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 301 549 στους ιστότοπούς τους και στα διαδικτυακά εργαλεία τους. Αυτό το πρότυπο βασίζεται στην πλέον πρόσφατη έκδοση των κατευθυντηρίων γραμμών σχετικά με την προσβασιμότητα του περιεχομένου του Ιστού (WCAG) 2.1, επιπέδου συμμόρφωσης ΑΑ.

Οι κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την προσβασιμότητα του περιεχομένου του Ιστού εκπονούνται από την Κοινοπραξία του Παγκόσμιου Ιστού (W3C) στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την προσβασιμότητα στον παγκόσμιο ιστό. Απευθύνονται σε όλους τους παρόχους, συγγραφείς, παραγωγούς και σχεδιαστές διαδικτυακού περιεχομένου.

Προσβάσιμο είναι το περιεχόμενο που τηρεί τις τέσσερις αρχές προσβασιμότητας του Ιστού:

  1. Αντιληπτό – το περιεχόμενο πρέπει να διατίθεται σε μία τουλάχιστον από τις αισθήσεις του χρήστη. Για παράδειγμα, οι φωτογραφίες περιγράφονται με χωριστό κείμενο για χρήστες με προβλήματα όρασης
  2. Λειτουργικό – ο χειρισμός του περιεχομένου μπορεί να γίνει με διάφορα εργαλεία. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας μόνο το πληκτρολόγιο, για ανθρώπους που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ποντίκι.
  3. Κατανοητό – η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι σαφής και απλή και οι διεπαφές προβλέψιμες και συνεκτικές. Αυτό βοηθά άτομα με γνωστικές δυσκολίες ή προβλήματα στην ανάγνωση.
  4. Εύρωστο – η λειτουργία του ιστοτόπου ή της εφαρμογής είναι καλή ανεξάρτητα από την πλατφόρμα, το πρόγραμμα πλοήγησης ή τη συσκευή που χρησιμοποιείται και περιλαμβάνει υποβοηθητική τεχνολογία.

Κατάσταση συμμόρφωσης

Αυτός ο ιστότοπος είναι βελτιστοποιημένος για την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προτύπου EN 301 549 και συμμορφώνεται ως έναν βαθμό με τις κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την προσβασιμότητα του περιεχομένου του Ιστού (WCAG) 2.1 επιπέδου συμμόρφωσης AA.

Έχετε τη δυνατότητα:

  • μεγέθυνσης έως και 300% στο μεγαλύτερο μέρος του ιστοτόπου χωρίς προβλήματα
  • πλοήγησης στο μεγαλύτερο μέρος του ιστοτόπου χρησιμοποιώντας μόνο το πληκτρολόγιο
  • πλοήγησης στο μεγαλύτερο μέρος του ιστοτόπου χρησιμοποιώντας υποβοηθητική τεχνολογία όπως ο αναγνώστης οθόνης ή ο ενισχυτής εικόνας

Παρά τις προσπάθειές μας για πλήρη προσβασιμότητα του ιστότοπου, ορισμένα περιεχόμενα, όπως τα βίντεο που χρησιμοποιούνται σε ορισμένες σελίδες, ενδέχεται να μην είναι ακόμη βελτιστοποιημένα. Παρακολουθούμε διαρκώς την προσβασιμότητα του ιστοτόπου μας και επιφέρουμε διαρκείς βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά προσβασιμότητας.

Οι παρατηρήσεις σας

Τα σχόλια από την εμπειρία σας μας βοηθούν να βελτιώσουμε περαιτέρω την προσβασιμότητα του ιστοτόπου μας.

Ενημερώστε μας εάν αντιμετωπίσατε προβλήματα, εάν χρειάζεστε πρόσβαση σε απροσπέλαστες πληροφορίες ή εάν βρήκατε κάποιο από τα θέματά μας ιδιαιτέρως χρήσιμο. Θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό.


NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4823 – ΦΕΚ 136Α  3 Αυγούστου 2021

Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις

Άρθρο 105 Δημιουργία και λειτουργία ιστοσελίδας σε επίπεδο σχολικής μονάδας

Κάθε σχολική μονάδα οφείλει να δημιουργεί και να λειτουργεί, με ευθύνη του Διευθυντή ή του Προϊσταμένου της, ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, η οποία ως προς το περιεχόμενο περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστο, τα εξής: (α) πληροφορίες για το διδακτικό προσωπικό, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας, (β) το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας που ισχύει ανά σχολικό έτος, καθώς και πιθανές τροποποιήσεις του, (γ) τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τους εκπαιδευτικούς ομίλους και κάθε είδους δράσεις, αθλητικές, πολιτιστικές, κοινωνικές που υλοποιούνται από τη σχολική μονάδα, (δ) το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και (ε) τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης που εξάγονται κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 34 του ν. 4692/2020.

Άρθρο 106 Προσβασιμότητα ιστοσελίδων σχολικών μονάδων

1. Οι ιστοσελίδες όλων των δημόσιων σχολικών μονάδων, των κεντρικών, περιφερειακών υπηρεσιών, καθώς και των εποπτευομένων φορέων αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις προσβασιμότητας των άρθρων 35 έως 47 και 104 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Συγκεκριμένα, το περιεχόμενο των ιστοσελίδων αυτών, συμπεριλαμβανόμενων των ενσωματωμένων σε αυτές κειμενικών και πολυμεσικών αρχείων, οφείλει να πληροί τις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ 301 549 V2.1.2 (2018-08) ή μέρη αυτών ή του ευρωπαϊκού πρότυπου που το αντικαθιστά, οπότε και εφαρμόζεται η πιο πρόσφατη έκδοση του προτύπου αυτού ή το πρότυπο που το αντικαθιστά.

Πρακτικές οδηγίες και εργαλεία ελεύθερου λογισμικού για τη δημιουργία προσβάσιμων ιστοσελίδων αναφορικά με το γενικό περιεχόμενό τους, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πρακτικές οδηγίες και προδιαγραφές για τη δημιουργία προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού που περιέχεται στις ιστοσελίδες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση της συμβουλευτικής - γνωμοδοτικής επιτροπής για την παρακολούθηση της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας του εκπαιδευτικού υλικού και των διαδικτυακών τόπων της παρ. 7 του άρθρου 2 του ν. 3699/2008 (Α’ 199).

2. Ως προς τον τρόπο πιστοποίησης της προσβασιμότητας των ιστοσελίδων των δημόσιων σχολικών μονάδων, καθώς και το περιεχόμενο των προγραμμάτων κατάρτισης/επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και του προσωπικού των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε θέματα προσβασιμότητας των δικτυακών τόπων και των εφαρμογών για φορητές συσκευές, εφαρμόζονται οι παρ. 28 και 30 του άρθρου 107 του ν. 4727/2020.

Στο ευρωπαϊκό πρότυπο EN 301 549 V2.1.2 (2018-08), περιγράφονται οι τεχνικές απαιτήσεις που αφορούν την προσβασιμότητα για τους ιστότοπους και τις εφαρμογές φορητών συσκευών. Ως κατευθυντήριες γραμμές, το ευρωπαϊκό πρότυπο έχει υιοθετήσει τις Οδηγίες WCAG 2.1 (επίπεδο συμμόρφωσης AA), προκειμένου να εξασφαλίζεται ότι οι ιστοσελίδες έχουν αναπτυχθεί και σχεδιαστεί χωρίς να αποκλείουν την καθολική πρόσβαση.